Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2013
Μόλις και γλίτωσαν το τσαντόρ δύο αρχαία ελληνικά αγάλματα λόγω γύμνιας και καλύφθηκαν με παραβάν σε έκθεση στη Ντόχα του Κατάρ!
Στην πλούσια αυτή αραβική πόλη εγκαινιάστηκε η έκθεση «Ολυμπιακοί Αγώνες: Παρελθόν - Παρόν», στο υπερσύγχρονο Μουσείο Ολυμπιακών Αγώνων και Αθλημάτων της Ντόχα σε συνεργασία Ελλάδας, Γερμανίας και Κατάρ, καθώς η αρχαιολογική έκθεση παρουσιάσθηκε πρώτα στο Μουσείο Μάρτιν Γκρόπιους Μπάου του Βερολίνου.
Ανάμεσα στα εκθέματα και δύο γυμνά, μαρμάρινα αγάλματα: Ο Κούρος του Πτώου και ο νεαρός αθλητής από την Ελευσίνα. Δυστυχώς, κανείς δεν σκέφτηκε τον συντηρητισμό των μουσουλμάνων και ότι η ακάλυπτη ηβική περιοχή των αγαλμάτων θα θεωρούνταν προσβολή για τα αυστηρά ήθη της χώρας. Και επειδή όπως ειπώθηκε την έκθεση θα έβλεπαν και γυναίκες, άρχισε μία διαπραγμάτευση με τους Ελληνες αρχαιολόγους που είχαν συνοδέψει τα αρχαία έργα.
Πρώτη πρόταση ήταν το... τσαντόρ, που πάντως απορρίφθηκε σχετικά εύκολα. Η δεύτερη, που τελικώς εφαρμόστηκε, ήταν να κρυφτούν τα έργα πίσω από ένα παραβάν. Εκεί ακριβώς που τα βρήκε ο προσκεκλημένος στα εγκαίνια της έκθεσης αναπληρωτής υπουργός για τον Πολιτισμό Κώστας Τζαβάρας, ο οποίος ορθώς πράττων ζήτησε να αποσυρθούν και να επιστρέψουν στην Ελλάδα.
Οταν ο Υπουργός επισκέφθηκε τον εκθεσιακό χώρο, παραμονή της έκθεσης, είδε τα αρχαία ελληνικά αγάλματα πίσω από ένα παραβάν και ο επισκέπτης μπορούσε να θαυμάσει μόνο το κεφάλι τους. Ο κ. Τζαβάρας πληροφορήθηκε ότι η Ανώτατη Αρχή Προστασίας του Θρησκευτικού Φρονήματος του Κατάρ, θεώρησε ότι τα δύο γυμνά αγάλματα προσβάλουν τα ήθη και προκειμένου τα γυμνά μέρη των αγαλμάτων να μην είναι εκτεθειμένα στα μάτια των γυναικών, αποφάσισε να τα εκθέσει με αυτό τον τρόπο. Ο Υπουργός προσπάθησε να τους μεταπείσει και καθώς αυτό δεν στάθηκε δυνατό, αποφάσισε ότι τα αγάλματα πρέπει να επιστρέψουν αμέσως στην Αθήνα.
Είναι γεγονός, ότι όσο κι αν οι δυτικές κοινωνίες είναι εξοικειωμένες με το γυμνό σώμα, ειδικά όταν πρόκειται για έργα τέχνης, υπάρχουν και άλλες βαθιά συντηρητικές, τα ήθη των οποίων οφείλει να σέβεται κανείς όταν βρίσκεται στη χώρα τους. Από την άλλη όμως δεν είναι δυνατόν να προσβάλλεται με αυτόν τον τρόπο η πολιτιστική κληρονομιά της Ελλάδας, που στο τέλος-τέλος γέννησε τους Ολυμπιακούς.
Εν τούτοις όμως προκύπτει και ένα ζήτημα, όπως το αναδεικνύει και «Το Βήμα»: Τι είδους συνεννοήσεις έκανε η ελληνική πλευρά με εκείνη του Κατάρ δεν έχει αποσαφηνιστεί, σε κάθε περίπτωση όμως από τη στιγμή που υπήρχε πρόβλημα θα έπρεπε τα αρχαία να αποσυρθούν άμεσα και όχι να γίνει αποδεκτή η μειωτική παρουσίασή τους, μέχρι να πάει εκεί ο Ελληνας Υπουργός Πολιτισμού».
Πηγή: Εθνικός Κήρυξ
Στην πλούσια αυτή αραβική πόλη εγκαινιάστηκε η έκθεση «Ολυμπιακοί Αγώνες: Παρελθόν - Παρόν», στο υπερσύγχρονο Μουσείο Ολυμπιακών Αγώνων και Αθλημάτων της Ντόχα σε συνεργασία Ελλάδας, Γερμανίας και Κατάρ, καθώς η αρχαιολογική έκθεση παρουσιάσθηκε πρώτα στο Μουσείο Μάρτιν Γκρόπιους Μπάου του Βερολίνου.
Ανάμεσα στα εκθέματα και δύο γυμνά, μαρμάρινα αγάλματα: Ο Κούρος του Πτώου και ο νεαρός αθλητής από την Ελευσίνα. Δυστυχώς, κανείς δεν σκέφτηκε τον συντηρητισμό των μουσουλμάνων και ότι η ακάλυπτη ηβική περιοχή των αγαλμάτων θα θεωρούνταν προσβολή για τα αυστηρά ήθη της χώρας. Και επειδή όπως ειπώθηκε την έκθεση θα έβλεπαν και γυναίκες, άρχισε μία διαπραγμάτευση με τους Ελληνες αρχαιολόγους που είχαν συνοδέψει τα αρχαία έργα.
Πρώτη πρόταση ήταν το... τσαντόρ, που πάντως απορρίφθηκε σχετικά εύκολα. Η δεύτερη, που τελικώς εφαρμόστηκε, ήταν να κρυφτούν τα έργα πίσω από ένα παραβάν. Εκεί ακριβώς που τα βρήκε ο προσκεκλημένος στα εγκαίνια της έκθεσης αναπληρωτής υπουργός για τον Πολιτισμό Κώστας Τζαβάρας, ο οποίος ορθώς πράττων ζήτησε να αποσυρθούν και να επιστρέψουν στην Ελλάδα.
Οταν ο Υπουργός επισκέφθηκε τον εκθεσιακό χώρο, παραμονή της έκθεσης, είδε τα αρχαία ελληνικά αγάλματα πίσω από ένα παραβάν και ο επισκέπτης μπορούσε να θαυμάσει μόνο το κεφάλι τους. Ο κ. Τζαβάρας πληροφορήθηκε ότι η Ανώτατη Αρχή Προστασίας του Θρησκευτικού Φρονήματος του Κατάρ, θεώρησε ότι τα δύο γυμνά αγάλματα προσβάλουν τα ήθη και προκειμένου τα γυμνά μέρη των αγαλμάτων να μην είναι εκτεθειμένα στα μάτια των γυναικών, αποφάσισε να τα εκθέσει με αυτό τον τρόπο. Ο Υπουργός προσπάθησε να τους μεταπείσει και καθώς αυτό δεν στάθηκε δυνατό, αποφάσισε ότι τα αγάλματα πρέπει να επιστρέψουν αμέσως στην Αθήνα.
Είναι γεγονός, ότι όσο κι αν οι δυτικές κοινωνίες είναι εξοικειωμένες με το γυμνό σώμα, ειδικά όταν πρόκειται για έργα τέχνης, υπάρχουν και άλλες βαθιά συντηρητικές, τα ήθη των οποίων οφείλει να σέβεται κανείς όταν βρίσκεται στη χώρα τους. Από την άλλη όμως δεν είναι δυνατόν να προσβάλλεται με αυτόν τον τρόπο η πολιτιστική κληρονομιά της Ελλάδας, που στο τέλος-τέλος γέννησε τους Ολυμπιακούς.
Εν τούτοις όμως προκύπτει και ένα ζήτημα, όπως το αναδεικνύει και «Το Βήμα»: Τι είδους συνεννοήσεις έκανε η ελληνική πλευρά με εκείνη του Κατάρ δεν έχει αποσαφηνιστεί, σε κάθε περίπτωση όμως από τη στιγμή που υπήρχε πρόβλημα θα έπρεπε τα αρχαία να αποσυρθούν άμεσα και όχι να γίνει αποδεκτή η μειωτική παρουσίασή τους, μέχρι να πάει εκεί ο Ελληνας Υπουργός Πολιτισμού».
Πηγή: Εθνικός Κήρυξ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου