«ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ ΤΟΥΣ» ΑΠΟΒΑΘΡΕΣ ΚΑΙ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ ΤΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Σε Δαμασκό έχουν... μετονομάσει οι κάτοικοι της Σμύρνης την ιστορική γειτονιά του Μπασμανέ, το οποίο με την ανοχή κράτους και διωκτικών αρχών, έχει μετατραπεί σε κέντρο διακίνησης μεταναστών και προσφύγων, το οποίο ελέγχουν πανίσχυρα κυκλώματα που κερδίζουν αμύθητα ποσά από την εκμετάλλευσή τους.
Αποστολή του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου στην τουρκική πόλη, που βρίσκεται νοτιοανατολικά της Λέσβου, κατέγραψε τον τρόπο λειτουργίας του δουλεμπορικού κυκλώματος.
Ανάλογα, με τα χρήματα που διαθέτουν μετανάστες και πρόσφυγες, οδηγούνται στις περιοχές απόπλου αλλά όχι και στα ακριβή σημεία απόπλου για τα ελληνικά νησιά, κυρίως τη Λέσβο.
Η περιοχή του Αϊβατζίκ, στην ακτή του Αδραμυτινού κόλπου βόρεια της Λέσβου είναι, σύμφωνα με μαρτυρίες, η ασφαλέστερη. Ακολουθεί η περιοχή νότια του Δικελί, ανατολικά της Λέσβου.
Ελέγχουν τις αποβάθρες
Αόρατος «ιδιοκτήτης» της αποβάθρας στην περιοχή του Αίβατζίκ είναι ο «Κενάν», ο οποίος και εγγυάται πως η αναχώρηση όσων θα μεταφερθούν είναι σίγουρη, όπως και η άφιξή τους στο νησί.
Αόρατος «ιδιοκτήτης» της αποβάθρας στην περιοχή του Αίβατζίκ είναι ο «Κενάν», ο οποίος και εγγυάται πως η αναχώρηση όσων θα μεταφερθούν είναι σίγουρη, όπως και η άφιξή τους στο νησί.
Σημεία απόβασης η βόρεια Λέσβος, από το Μόλυβο και την Εφταλού, μέχρι τη Συκαμνιά. Η αμοιβή του, για όσους θα ταξιδέψουν με αυτόν, είναι κάπως «τσιμπημένη». Πληρώνει 1.800 με 2.000 δολάρια ο κάθε ενήλικος (ενήλικοι λογίζονται όσοι έχουν ηλικία άνω των 12 ετών) και τα μισά (900 με 1.000 δολάρια) για κάθε παιδί, κάτω των 12 ετών.
Η άλλη αποβάθρα, στην περιοχή του Δικελί, ελέγχεται από τον «Ιμάμ». Αυτός αποβιβάζει κόσμο στην περιοχή του αεροδρομίου της Μυτιλήνης και στη Χαραμίδα και κοστολογεί περί τα 1.500 ευρώ το κεφάλι το πέρασμα στη Λέσβο. Μισή είναι η τιμή για παιδιά, κάτω των 12 ετών.
Πρόσφυγες που πέρασαν από τη συγκεκριμένη περιοχή μιλάνε για σκληρούς συνεργάτες που λεηλατούν κυρίως τους Σύρους πρόσφυγες και ιδιαίτερα τις γυναίκες από τα χρυσά κοσμήματα που φορούν, ενώ ακινητοποιούν τους άνδρες για να μην αντιδράσουν απειλώντας με βιασμό των γυναικών τους. Μετά, υπό την απειλή όπλων, τους επιβιβάζουν στις βάρκες.
Πληροφορίες από κατοίκους των τουρκικών παραλίων αναφέρουν πως οι αποβάθρες από όπου ξεκινούν οι πλαστικές βάρκες με προορισμό τα νησιά ανήκουν σε συγκεκριμένους Τούρκους που τις έχουν νοικιάσει από άλλους κατόχους μεγαλύτερων εκτάσεων και οι οποίοι με τη σειρά τους λογοδοτούν σε άλλους.
Όλοι τους φαίνεται πως είναι μέλη μιας μεγάλης μαφιόζικης πυραμίδας, που διακινεί δεκάδες χιλιάδες Σύρους πρόσφυγες και μετανάστες κάθε λογής, προς την Ελλάδα.
Οι ίδιες πληροφορίες λένε πως ο «Κενάν» πληρώνει στον πάνω από αυτόν το ποσό των 100.000 δολαρίων ημερησίως. Τρία εκατομμύρια δολάρια το μήνα. Ποσό που αντιστοιχεί με τα όσα πληρώνουν οι επιβαίνοντες σε μια και μόνο βάρκα για να περάσουν στη Λέσβο. Και καθημερινά προς το νησί περνάν πλέον 30 με 100 βάρκες...
Η διαδικασία μεταφοράς
Το σημείο συγκέντρωσης του «Κενάν» είναι η περιοχή του χωριού Μπαντεμλί. Στο εκεί δάσος και τον κοντινό ελαιώνα κρύβονται μέχρι να ανάψει το πράσινο φως του απόπλου. Που συνοδεύεται με το πράσινο φως από τον αόρατο "Κενάν" ότι πληρώθηκε και το υπόλοιπο των μεταφορικών μέσω πάντα της εταιρείας ηλεκτρονικής μεταφοράς χρημάτων.
Το σημείο συγκέντρωσης του «Κενάν» είναι η περιοχή του χωριού Μπαντεμλί. Στο εκεί δάσος και τον κοντινό ελαιώνα κρύβονται μέχρι να ανάψει το πράσινο φως του απόπλου. Που συνοδεύεται με το πράσινο φως από τον αόρατο "Κενάν" ότι πληρώθηκε και το υπόλοιπο των μεταφορικών μέσω πάντα της εταιρείας ηλεκτρονικής μεταφοράς χρημάτων.
Με τα σακίδια στην πλάτη βαδίζουν μέχρι την παραλία απ' όπου και αποπλέουν. Σημεία απόπλου όλη η ακτογραμμή, από το σημείο νότια του Μπαντεμλί μέχρι και ανατολικά την αρχαία Άσσο, το σημερινό Μπεχράμ Καλέ.
Ανάλογη και η διαδικασία του «Ιμάμ». Οι φυγάδες συγκεντρώνονται και αυτοί στο χωριό Μπαντεμλί, χωριό που έχει το ίδιο όνομα με αυτό που χρησιμοποιεί ο «Κενάν». Στο βουνό και στα δέντρα πίσω από το χωριού κρύβονται οι μετανάστες και οι πρόσφυγες. Και ακολουθούν και αυτοί την ίδια ακριβώς διαδικασία.
Στην ακτή όλοι φουσκώνουν τα πλαστικά σκάφη ενώ κάποια χαμηλόβαθμα μέλη του κυκλώματος ενημερώνουν κάποιον από τους επιβαίνοντες στη βάρκα πώς θα χρησιμοποιούν την εξωλέμβια μηχανή. Φορούν τα σωσίβια που έχουν αγοράσει και αποπλέουν. Προορισμός η Λέσβος. Με το πρώτο πρωινό φως και σχεδόν κάθε μισάωρο ένα τέτοιο πλαστικό σκάφος με περίπου 50 επιβαίνοντες ξεκινά το ταξίδι αυτό που κανείς δεν ξέρει αν θα εξελιχθεί σε ταξίδι θανάτου.
Η αναχώρηση, λένε οι ντόπιοι, γίνεται πολλές φορές κάτω από το βλέμμα της Ακτοφυλακής. Ιδιαίτερα οι λέμβοι, που ξεκινούν από το αρχαίο λιμάνι της Άσσου, λένε καλαμπουρίζοντας οι Τούρκοι, πως τα στελέχη της Ακτοφυλακής «ελέγχουν τον αριθμό των επιβαινόντων μη βουλιάξει η βάρκα και αναγκαστούν να τους σώσουν».
Τι λένε οι κάτοικοι της Σμύρνης
Παράγοντες της κοινωνίας των παραπάνω τουρκικών περιοχών υποστηρίζουν πως η επιδεικνυόμενη ανοχή στο φαινόμενο είναι αποτέλεσμα του ότι πολλά από αυτά τα χρήματα καταλήγουν και στην τσέπη ντόπιων αλλά και κεντρικών εκπροσώπων του τουρκικού κράτος.
Παράγοντες της κοινωνίας των παραπάνω τουρκικών περιοχών υποστηρίζουν πως η επιδεικνυόμενη ανοχή στο φαινόμενο είναι αποτέλεσμα του ότι πολλά από αυτά τα χρήματα καταλήγουν και στην τσέπη ντόπιων αλλά και κεντρικών εκπροσώπων του τουρκικού κράτος.
Μεγάλα τμήματα της Στρατοχωροφυλακής, της Ακτοφυλακής αλλά και πολιτικοί παράγοντες στην περιοχή θεωρείται πως συμμετέχουν στο κύκλωμα και φυσικά στα κέρδη, ανεχόμενοι την όλη κατάσταση.
«Η μαφιόζικη πυραμίδα λένε πολλοί πως αγγίζει και την πολιτική σκηνή. Εξηγείται αλλιώς η ανοχή στο φαινόμενο από το κατά τα άλλα ισχυρό τουρκικό κράτος;», λέει στέλεχος του ειρηνιστικού κινήματος στην περιοχή του Δικελί.
Οι μετακινούμενοι, σύμφωνα με μαρτυρίες των ίδιων των μεταναστών και των προσφύγων πληρώνουν το 50% του κόστους του ταξιδιού, μέσω εταιρείας ηλεκτρονικής μεταφοράς χρημάτων, ενώ με λεωφορεία, που ξεκινούν το βράδυ από την περιοχή του σιδηροδρομικού σταθμού της Σμύρνης μετακινούνται σε συγκεκριμένα σημεία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου