Πέμπτη, 5 Δεκεμβρίου, 2019
Η Καταρίνα Βιτ θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα του καλλιτεχνικού πατινάζ. Καμία συναθλήτρια της δεν κατάφερε να συνδυάσει την ομορφιά, τη μεγαλοπρέπεια και την τεχνική της ανατολικογερμανίδας πατινέρ, του «πιο όμορφου προσώπου του σοσιαλισμού», χαρακτηρισμό που της απέδωσε το αμερικανικό περιοδικό TIME. Ήταν η αναμφισβήτητη «βασίλισσα των πάγων» την δεκαετία του ’80, καθώς κατέκτησε σχεδόν κάθε διαθέσιμο χρυσό μετάλλιο.Τέτοια ήταν η δημοτικότητά της παγκοσμίως που το κομμουνιστικό καθεστώς της πατρίδας της έδωσε την άδεια να εγκατασταθεί στις ΗΠΑ, όπου ασχολήθηκε με το επαγγελματικό καλλιτεχνικό πατινάζ και την σόου-μπιζ, δημιουργώντας μια σεβαστή περιουσία.
Η Καταρίνα Βιτ γεννήθηκε στις 3 Δεκεμβρίου 1965 στο Στάακεν της τότε Ανατολικής Γερμανίας. Ο πατέρας της ήταν αγρότης και η μητέρα φυσιοθεραπεύτρια. Δημιούργημα της διακεκριμένης προπονήτριας Γιούτα Μίλερ, φοίτησε σε αθλητικό σχολείο ως εξαιρετικό ταλέντο και εργάστηκε σκληρά για να φτάσει στην κορυφή.Το καθημερινό της πρόγραμμα εκτός από τα μαθήματα περιλάμβανε προπόνηση που ξεπερνούσε συχνά τις επτά ώρες.
Στους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του Σαράγεβο το 1984, οι κριτές έμειναν με το στόμα ορθάνοιχτο, βλέποντας μια πανέμορφη Βιτ να «πετάει» στον πάγο και να κερδίζει επάξια το πρώτο της χρυσό μετάλλιο. Στις 27 Φεβρουαρίου 1988, στο Κάλγκαρι του Καναδά, ανέβηκε για δεύτερη φορά στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου σε Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες.
Τότε άρχισε να ωριμάζει στο μυαλό της η ιδέα της φυγής από την πατρίδα της. Η διαβόητη Στάζι, η μυστική αστυνομία της Ανατολικής Γερμανίας, ήταν ενήμερη για τις προθέσεις της. Από την ηλικία των οκτώ ετών την παρακολουθούσε συστηματικά, όπως αποκαλύφθηκε αργότερα, όταν δημοσιοποιήθηκε ο φάκελός της που αριθμούσε 3.000 σελίδες.
Το κομμουνιστικό καθεστώς της πατρίδας της, έδειξε όμως ευελιξία και της επέτρεψε να εγκατασταθεί στις ΗΠΑ το 1988 και να ασχοληθεί ως επαγγελματίας με το καλλιτεχνικό πατινάζ, αφού πρώτα κράτησε τα 3,2 εκατομμύρια δολάρια που είχε κερδίσει η Βιτ από χορηγίες και της άφησε τα υπόλοιπα 800.000.
Το 1994, η Βιτ επανήλθε στην αγωνιστική δράση για να κλείσει την ένδοξη καριέρα της με την ομάδα της ενιαίας πλέον Γερμανίας. Συμμετείχε στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα της Κοπεγχάγης, όπου κατέλαβε την 8η θέση και την ίδια χρονιά στους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του Λιλεχάμερ, όπου κατετάγη έβδομη.
Το 1990, πρωταγωνίστησε στην τηλεταινία «Carmen on Ice» μαζί με τον -επίσης Ολυμπιονίκη- Μπράιαν Μποϊτάνο και κέρδισε βραβείο Emmy. Ακολούθησαν κάποιοι μικροί ρόλοι σε υπερπαραγωγές, όπως η κομεντί του Κάμερον Κρόου «Τζέρι Μαγκουάιρ» («Jerry Maguire», 1996) με τον Τομ Κρουζ και τη Ρενέ Ζελβέγκερ και η κατασκοπική ταινία του Τζον Φρανκενχάιμερ «Ronin» (1998) πλάι στο Ρόμπερτ Ντε Νίρο.
Την ίδια χρονιά, αποδέχτηκε πρόταση του Playboy και έγινε η πρώτη αθλήτρια στην ιστορία που φωτογραφήθηκε γυμνή, προκαλώντας «εμφράγματα και εγκεφαλικά», κατά το κοινώς λεγόμενον, στους αναγνώστες του περιοδικού. Οι φήμες έλεγαν ότι η αμοιβή της για τη γυμνή φωτογράφηση έφτασαν τις 750.000 δολάρια. Λίγους μήνες αργότερα το Playboy την συμπεριέλαβε στις 100 (Νο 95) πιο σέξι γυναίκες του αιώνα.
Χρόνια νωρίτερα, το 1990, το κουτσομπολίστικο περιοδικό «People» την είχε επιλέξει ανάμεσα στις 50 πιο όμορφες γυναίκες του κόσμου, ενώ ένα χρόνο αργότερα φωτογραφήθηκε για τη «βίβλο της μόδας», το περιοδικό «Vogue». To 1999 αναδείχθηκε η πιο αγαπημένη αθλήτρια στις ΗΠΑ και βραβεύτηκε μαζί με τον θρύλο του μπάσκετ Μάικλ Τζόρνταν, που είχε τιμηθεί με την αντίστοιχη διάκριση στους άνδρες.
Κατά τα χρόνια της παραμονής της στις ΗΠΑ έχει δημιουργήσει μια σεβαστή περιουσία από τα σόου που δίνει και τις λοιπές επιχειρηματικές της δραστηριότητες. Παράλληλα, εδώ και πολλά χρόνια εργάζεται και ως σχολιαστής αγώνων του καλλιτεχνικού πατινάζ σε μεγάλα τηλεοπτικά δίκτυα (ZDF, ARD, CBS, NBC).
Σήμερα, καθώς διανύει την έκτη δεκαετία της ζωής της, η Καταρίνα Βιτ, η «Κατ» των Αμερικανών, παραμένει μια από τις μεγαλύτερες αθλητικές προσωπικότητες του προηγούμενου αιώνα, μα και συνάμα μια εντυπωσιακή γυναίκα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου